Met de release van frequentietargeting geeft Google adverteerders meer controle over hoe vaak mensen hun advertenties op YouTube zien. Voorheen was beheer van advertentiefrequentie op YouTube alleen beschikbaar via campagnes voor gekoppelde tv in Google Display & Video 360. Frequentietargeting is nu wereldwijd beschikbaar voor alle adverteerders die YouTube-campagnes uitvoeren. In een blogpost legt Google uit hoe frequentietargeting adverteerders kan helpen hun doelen te bereiken zonder kijkers te overweldigen met te veel advertenties: “Dit zal adverteerders helpen optimaliseren voor een nauwkeuriger bereik en frequentie, terwijl we ervoor zorgen dat we kijkers de juiste advertentie-ervaring blijven bieden. . Met frequentietargeting kunnen adverteerders maximaal vier frequentiedoelen per week selecteren, en onze systemen zullen optimaliseren voor een maximaal uniek bereik bij die gewenste frequentie.
Verhoog de advertentiefrequentie zonder de ROI in gevaar te brengen
Mensen keer op keer dezelfde advertentie laten zien, is altijd een risico op afnemende opbrengsten. Uiteindelijk bereik je een punt waarop kijkers afhaken en extra vertoningen de verkoop zullen verminderen. Google geeft toe dat het zien van dezelfde advertentie frustrerend is voor kijkers en verspillend voor adverteerders. Uit een onderzoek in opdracht van Google bleek een daling van de ROI van 41% voor tv-adverteerders wanneer de frequentie 6 of meer vertoningen per week overschrijdt, wat goed is voor 46% van de tv-vertoningen. Dat is bijna de helft van de verspilde vertoningen, zegt Google: “Bijna de helft van de lineaire tv-vertoningen in ons onderzoek werd als verspild beschouwd, maar uit hetzelfde Nielsen-onderzoek blijkt dat merken hun gemiddelde wekelijkse frequentie op YouTube kunnen verhogen van één naar drie met een consistente ROI. Dit is een enorme kans voor marketeers om hun impact op dezelfde mensen die ze vandaag al bereiken te maximaliseren. Door frequentietargeting te gebruiken, wil Google adverteerders helpen het aantal vertoningen te vergroten zonder de ROI negatief te beïnvloeden. Adverteerders kunnen een doelfrequentie selecteren en Google optimaliseert voor een maximaal uniek bereik op basis van het frequentiedoel. Tijdens het testen beweert Google dat meer dan 95% van de doelfrequentiecampagnes op YouTube hun frequentiedoelen hebben bereikt wanneer ze zijn ingesteld met behulp van aanbevolen best practices.
Beschikbaarheid
De doelfrequentie is wereldwijd beschikbaar voor alle Google Ads-adverteerders. Als u een voor frequentie geoptimaliseerde campagne wilt gaan gebruiken, maakt u een nieuwe campagne voor videobereik met het doel ingesteld op doelfrequentie en selecteert u vervolgens de gewenste wekelijkse frequentie.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock