In de toekomst zijn links mogelijk minder belangrijk voor het algoritme voor zoekrangschikking van Google

Googler John Mueller zei dat hij Google’s zoekrangschikkingsalgoritme in de toekomst zou kunnen zien, waar links niet zo belangrijk zijn in het algemene algoritme als nu. Hij suggereerde ook dat links niet zo belangrijk zijn als ze waren in de geschiedenis van het rangschikkingsalgoritme van Google.

Wat gezegd werd. John Mueller zei in de post om 13:52 toen hem werd gevraagd naar links: “Nou, ik stel me het gewicht van links in de loop van de tijd voor. Op een gegeven moment zal het een beetje minder worden omdat we niet een beetje beter kunnen begrijpen hoe de inhoud past in de context van het hele web. En tot op zekere hoogte zullen links altijd iets zijn waar we om geven omdat we de pagina’s op de een of andere manier moeten vinden. Het is net als hoe je een pagina op internet kunt vinden zonder een link ernaartoe? Ik denk al dat dit iets is dat een beetje is veranderd.

Links zijn minder belangrijk. John zei niet alleen dat links in de toekomst mogelijk minder gewaardeerd worden in het algemene zoekalgoritme van Google, maar hij zei dat het het algoritme al “aanzienlijk” heeft veranderd. Dus zelfs vandaag zijn links niet zo belangrijk als ze ooit waren in het algemene rangschikkingsalgoritme.

Laat me luisteren. Hier is de ingesloten YouTube-video. Misschien wilt u terugspoelen naar de 13:06 minuut om te horen hoe de vraag werd geformuleerd:

Niet nieuw? Ja, Matt Cutts, voormalig Head of Spam bij Google, gaf ons een paar jaar geleden een soortgelijk bericht in deze video die hij plaatste: Hoewel onderzoek heeft aangetoond dat links nog steeds ongelooflijk belangrijk zijn voor Google-ranglijsten. En een paar jaar geleden zei Google dat links de top drie van rankingfactoren zijn, maar later zei Google dat links niet nummer één zijn.

Waarom maakt het ons uit? Kortom, stop met geobsedeerd te zijn door links en focus op uw inhoud. De trend was meer gerelateerd aan betere inhoud, en om eerlijk te zijn, bouwt betere inhoud meestal links op zonder om links te vragen of enige echte inspanning voor het bouwen van links te leveren. Links zijn niet dood, links zullen nooit dood zijn als rankingfactor. Maar Google wordt steeds beter in het begrijpen van inhoud, waardoor Google minder afhankelijk is van links. Het bericht Links kunnen in de toekomst minder belangrijk zijn voor Google’s zoekrangschikkingsalgoritme verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten