Hoe relevante doelmappen te gebruiken voor linkbuilding?

Hoe relevante doelmappen te gebruiken voor linkbuilding? post thumbnail image

Het lijdt geen twijfel dat mensen tegenwoordig de meeste van hun informatie online krijgen. Maar wist u dat mensen ook naar lokale bedrijven zoeken voor antwoorden op wat hen dwarszit? Uit het consumentenonderzoek van BrightLocal bleek dat 99% van de consumenten het afgelopen jaar internet heeft gebruikt om een ​​lokaal bedrijf te vinden. 78% zoekt lokale bedrijven tenminste een keer per week of vaker.
hoeveel mensen zoeken online naar lokale bedrijven - staafdiagramScreenshot van BrightLocal, 2022 September. Wat zegt dat? Het internet is het telefoonboek van de 21e eeuw. Weet je nog die grote, dikke boekdeurstopper met elk nummer en adres in jouw omgeving? En als je niet in het telefoonboek staat, word je niet gevonden. Het spreekt voor zich:
U wilt dat uw bedrijf online gevonden wordt.
Dit betekent dat u uw contactgegevens uit een online directory moet halen, het equivalent van een telefoonboek op internet. Zelfs als je niet goed bent in SEO of als linkbuilding niet in je stuurhut zit, maak je geen zorgen… Daar is een webdirectory voor.

3 voordelen van het gebruik van online mappen

Online directory’s – ook wel bedrijvengidsen of bedrijfsvermeldingen genoemd – zijn een gemakkelijke manier voor bedrijven om links op te bouwen en verkeer naar hun website te leiden. Hier zijn drie voordelen van het gebruik van een online directory:

1. Gericht en relevant bereik

Directory’s indexeren bedrijven doorgaans op niche, locatie of categorie en bevatten vaak recensies. Wanneer een persoon een online directory gebruikt, willen ze een bedrijf vinden dat aan hun behoeften voldoet – wat ze op dat moment kopen. De catalogus maakt het voor gebruikers heel eenvoudig om de (marketing)ruis te doorbreken. Door uw bedrijf in een directory te vermelden, vergroot u de zichtbaarheid van uw website, wat ook uw verkoopkansen vergroot.
Een voorbeeld van gericht en relevant bereikScreenshot van business.foursquare.com, 2022 september

2. Vertrouwde links

Website-SEO en hogere rankings zijn geweldige bijproducten van het vermelden van uw bedrijf in een online directory. Als u wordt vermeld in een populaire directory die veel gebruikers vertrouwen om bedrijven te vinden, en uw bericht is relevant voor gebruikers, mappen kunnen uw SEO ten goede komen. Dit kan zorgen voor een betere zichtbaarheid en bereik. Mogelijk ziet u zelfs indirecte voordelen die uw SEO en websiterangschikking ten goede komen.
Online directory's zijn vertrouwde bronnen en zijn meestal de best gerangschikte sites.Screenshot van bingplaces.com, 2022 september
Online directory's zijn vertrouwde bronnen en zijn meestal de best gerangschikte sites.Screenshot van Bing Search, 2022 september

3. Economie

Veel online directory’s, zoals Bing Places, Yelp en Foursquare, stellen bedrijven in staat om hun informatie gratis naar hun directory te sturen. Aan de andere kant brengen sommige online-gidsen kosten in rekening. Het kan de moeite waard zijn om uw bedrijfsinformatie toe te voegen aan een betaalde directory. Maar pas op.

Betalen voor links is in strijd met de richtlijnen van Google, dus betaal niet voor berichten als u op zoek bent naar dofollow-links.
Zelfs als een betaalde vermelding een dofollow-link heeft, is de kans groot dat u geld weggooit.
Het kan de moeite waard zijn om uw bedrijfsinformatie toe te voegen aan een betaalde directoryScreenshot van Yelp.com, 2022 september

3 manieren om de juiste directory voor uw bedrijf te vinden

Er zijn veel soorten online directory’s. U kunt bijvoorbeeld algemene directory’s, bedrijfsvermeldingen, lokale vermeldingen en niche-directories vinden. Het kiezen van de map (of mappen) waarin je wilt worden vermeld, is niet hetzelfde als spaghetti tegen een muur gooien en kijken wat blijft hangen. Net als bij elke andere marketingtactiek, moet u een strategie voor het bouwen van links hebben in webdirectories. Hier zijn enkele dingen om te overwegen bij het ontwikkelen van een strategie:

1. Relevantie:

Relevantie en het bereiken van uw doelgroep zijn van cruciaal belang om het meeste uit uw online directory te halen. Relevantie is ook een factor waarmee zoekmachines rekening houden bij het crawlen van websites. Bent u een reisbureau in Texas dat gespecialiseerd is in reizen op het vasteland van de VS? Voeg uw bedrijf dan niet toe aan de lijst van internationale reissites. Het is niet relevant, u bereikt uw doelgroep niet en zelfs als iemand op uw link klikt, zullen ze alleen maar teleurgesteld zijn als ze ontdekken dat u geen internationale reisdiensten aanbiedt. Tenzij u een internationale reisorganisatie bent, wilt u niet dat zoekmachines uw website associëren met internationale reizen. En ja, dat kan het deed pijn SEO! Kies een directory die bij uw niche past en u heeft een veel grotere kans om uw doelgroep te bereiken en uw SEO te verbeteren.

2. Domeinautoriteit

Houd bij het kiezen tussen online directory’s rekening met domeinautoriteit. Het kan voordeliger zijn om een ​​inkomende link te krijgen van een site met een hoge domeinautoriteit (maar niet altijd – lees meer in De waarheid over domeinautoriteit: wat elke SEO moet begrijpen). U kunt verifiëren dat u uw bedrijf vermeldt in een vertrouwde, gevestigde directory door de autoriteit te controleren met behulp van een tool zoals Ahrefs, Semrush of Moz. Ze hebben allemaal iets andere scores en scoringsmethoden. Het is erg belangrijk om te onthouden dat alle ‘autoriteit’-statistieken van derden zijn. Google heeft geen officiële autoriteit op het gebied van domeinstatistieken. Signalen van hoge autoriteit betekenen over het algemeen dat de tool die u gebruikt, van mening is dat het domein alle juiste, “goede” signalen vertoont. Dit betekent niet noodzakelijk dat het domein een betere SEO-waarde voor u heeft dan andere.
Bakkerij Directory DA-scoreScreenshot van Semrush, 2022 september

3. In aanmerking komende functies

Sommige online-gidsen zijn uitgebreider dan andere, en het is aan u om te beslissen of u een eenvoudige NAP+W-lijst wilt (naam, adres, telefoonnummer en web-URL) of een lijst met foto’s, recensies en beoordelingen. Om uw doelgroep te bereiken, gebruikt u mappen met meer functies om een ​​stap verder te gaan. Door uw bedrijf op te nemen in een directory met extra functies, moedigt u klanten aan om beoordelingen en beoordelingen achter te laten, wat de autoriteit en SEO van uw site zal helpen vergroten.

Haal het meeste uit online directory’s: wees consistent

Als u gebruikmaakt van meerdere bedrijvengidsen, krijgt u consistente informatie en updates voor alle vermeldingen. Zorg ervoor dat elk detail van uw informatie nauwkeurig, merkgebonden en up-to-date is. Consistentie op internet, inclusief directoryvermeldingen, is essentieel als u uw SEO wilt verbeteren en autoriteit wilt opbouwen. Uw reputatie zullen wordt beïnvloed als mensen die naar een bedrijf als het uwe zoeken, fouten en inconsistenties tegenkomen in ogenschijnlijk kleine details zoals openingstijden, website-URL of e-mailadres. postadres.
Waar het op neerkomt:: Wijs mensen niet af voordat ze de kans hebben gehad om met uw merk in contact te komen of uw fysieke locatie te bezoeken. Als u het goed doet, is het vermelden van uw bedrijf in een relevante online directory een van de beste manieren om backlinks van hoge kwaliteit te genereren, uw aanwezigheid te vergroten en meer klanten door uw virtuele en echte deuren te leiden.
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Relevante berichten