YouTube heeft zojuist aangekondigd dat gelicentieerde zorgaanbieders nu een aanvraag kunnen indienen om hun kanalen in aanmerking te laten komen voor nieuwe gezondheidsproductfuncties, een verzameling informatiebronnen die vorig jaar is uitgebracht.
Wat betekent dit. Eerder geïntroduceerde functies voor gezondheidsproducten omvatten informatiepanelen over gezondheidsbronnen waarmee kijkers video’s van vertrouwde bronnen kunnen identificeren, en schappen met gezondheidsinhoud die video’s uit deze bronnen markeren bij het zoeken naar gezondheidsonderwerpen, waardoor het voor mensen gemakkelijker wordt om online gezondheidsinformatie te navigeren en te evalueren. Voorheen waren deze functies alleen beschikbaar voor onderwijsinstellingen, volksgezondheidsafdelingen, ziekenhuizen en overheidsinstanties. De nieuwe richtlijnen zullen de functies beschikbaar maken voor een grotere groep zorgaanbieders.
Hoe toe te passen. In aanmerking komende zorgverleners kunnen vanaf vandaag een aanvraag indienen door de onderstaande richtlijnen te volgen, rechtstreeks overgenomen uit de YouTube-blogpost. Aanvragers moeten een bewijs van licentiestatus hebben, zich houden aan best practices voor het delen van gezondheidsinformatie zoals gedefinieerd door de Council of Medical Societies, de National Academy of Medicine en de Wereldgezondheidsorganisatie, en een YouTube-kanaal met een goede reputatie hebben. Details over de toelatingseisen zijn hier te vinden. Alle inzendingen zullen worden beoordeeld in overeenstemming met deze richtlijnen en de vergunning van de aanvrager van de gezondheidsprofessional zal worden geverifieerd. In de komende maanden krijgen in aanmerking komende kanalen die zich via dit proces aanmelden, een informatiepaneel over gezondheidsbronnen te zien dat hen identificeert als bevoegde gezondheidswerkers en hun video’s verschijnen in relevante zoekresultaten op schappen met gezondheidsinhoud. Amerikaanse gezondheidsontwikkelaars kunnen vanaf 27 oktober een aanvraag indienen. op health.youtube, en we zullen ons bereik in andere markten en aanvullende medische specialismen in de toekomst blijven uitbreiden.
Waarom maakt het ons uit? YouTube probeert mensen te helpen beter geïnformeerd, betrokken en mondiger te worden over hun gezondheid door een ruimte te creëren waar ze vertrouwde, feitelijke en informatieve inhoud van legitieme zorgverleners kunnen vinden. Niet elke gelicentieerde zorgverlener deelt echter veilige, geverifieerde en onschadelijke inhoud. Gebruikers moeten nog steeds hun due diligence doen om ervoor te zorgen dat de inhoud die ze consumeren van hoge kwaliteit is. Bovendien moeten adverteerders die met gelicentieerde providers werken, vandaag de nieuwe functies aanvragen om een grotere zichtbaarheid van hun kanalen te garanderen. Het bericht Gelicentieerde zorgaanbieders die in aanmerking komen voor nieuwe YouTube-productfuncties verscheen eerst op Search Engine Land.