Google On Image-bestandsnamen en verrassende SEO-fout

Google On Image-bestandsnamen en verrassende SEO-fout post thumbnail image

Googlers Lizzi Sassman en John Mueller bespraken het belang van namen van afbeeldingsbestanden in een recente Search Off the Record-podcast en bespraken op een gegeven moment een grote fout als het gaat om bestandsnamen.

Belang van bestandsnamen

De documentatie van Google specificeert niet of namen van afbeeldingsbestanden rangschikkingsfactoren zijn. Maar ze zeggen dat Google er rekening mee houdt om erachter te komen waar de afbeelding over gaat. Om deze reden raadt Google u aan uw afbeeldingen zinvolle bestandsnamen te geven. In het document met videorichtlijnen van Google staat: “Ook kan de bestandsnaam Google aanwijzingen geven over het onderwerp van de afbeelding. My-new-black-kitten.jpg is bijvoorbeeld beter dan IMG00023.JPG. Als u de afbeeldingen lokaliseert, moet u ook de bestandsnamen vertalen. Het is ook een goede gewoonte om uw afbeeldingen zinvolle bestandsnamen te geven, omdat het voor organisatorische doeleinden gemakkelijker is om de naam van het afbeeldingsbestand te zien en te weten waar het over gaat.

Waarom zijn namen van videobestanden belangrijk?

Googlers Lizzi Sassman en John Mueller openen de discussie door het belang van bestandsnamen te bevestigen en bespreken vervolgens hoe belangrijk ze in het algemeen zijn. “Lizzi Sasman:
Dus het volgende deel waar je je op zou kunnen concentreren, zou de bestandsnaam zijn. Vandaar de woorden voor de titel van de afbeelding zelf. Hoe belangrijk is het? Omdat het niet een gebied is waar ik niet veel moeite in heb gestoken, maar ik weet niet hoe we dat moeten doen? Wat als ik zojuist alle afbeeldingen op onze site heb gewijzigd om een ​​andere bestandsnaam te hebben? Om meer beschrijvend te zijn, of, ik weet het niet… meer woorden erin, zoals alt-tekst? John Muller:
We raden aan om iets met bestandsnamen te doen in onze videorichtlijnen. Het is dus goed om beschrijvende bestandsnamen te hebben. Maar ik denk niet dat je een significante verandering zou merken als je al andere dingen met de afbeeldingen had gedaan, zoals alt-teksten, tekst rond de afbeelding. Dit zijn inderdaad zeer sterke signalen. En de bestandsnaam zelf is vaak… het is technisch. Zo noemden we het vroeger, maar echt unieke informatie geeft het meestal niet. Natuurlijk, als je geen alt-tekst gebruikt of goede omringende tekst hebt, dan is de bestandsnaam natuurlijk de enige plaats waar je vermeldt waar de afbeelding over gaat. Maar als je al het andere doet, zijn de bestandsnamen meestal in orde.

Wat u moet weten over het controleren van Google Afbeeldingen

John Mueller gaat verder met een belangrijk technisch probleem met de manier waarop Google afbeeldingen inspecteert en waarom hiermee rekening moet worden gehouden bij het optimaliseren van afbeeldingen op een reeds gebouwde site.
John Mueller vervolgde:
“En het andere aan bestandsnamen, vooral voor afbeeldingen, is dat wanneer we afbeeldingen controleren, we ze niet zo vaak controleren omdat ze meestal niet veel veranderen.” Lizzi Sasman:
Oeps. John Muller:
Dat betekent dat als je alle bestandsnamen op de site wijzigt, het lang zal duren voordat de systemen van Google zien: “Oh, dit is een nieuwe afbeelding, en we moeten er ooit naar kijken.” En om het verband tussen het oude en het nieuwe beeld te begrijpen, zal het erg lang duren. Dus als je ze allemaal tegelijk verandert, denk ik… Ik weet het niet, in ieder geval over een paar maanden zal het een beetje vervelend zijn bij het zoeken naar afbeeldingen, omdat we de oude gaan weggooien. voornamelijk omdat ze niet langer op de pagina worden vermeld en nieuwe erg traag worden opgepikt. Dus ik zou het alleen proberen als het echt heel belangrijk is. Zoals toen we overstapten van Blogger naar een nieuwe opzet voor blogposts. Natuurlijk moesten ook de beelden worden overgezet. En op dat moment was het als, “Natuurlijk.” Het zag er zo uit: “Bestand hernoemen, afbeelding verplaatsen naar een andere url”. “Het belangrijkste om te onthouden is dat Google afbeeldingen niet vaak crawlt, en om voorbereid te zijn op het hernoemen van afbeeldingen die maandenlang niet worden geïndexeerd.

Bestanden hernoemen heeft minimale impact

Een ander belangrijk punt is dat het wijzigen van de bestandsnaam van afbeeldingen die al zijn gecontroleerd en geïndexeerd, het minst nuttig is om te voorkomen dat ze worden gezien.
John Mueller vervolgde:
“Maar anders, als ze naar de site worden gepusht, en je bent gewoon dingen aan het aanpassen, en het is als, ‘Oh, ik heb een nieuw naamgevingssysteem voor afbeeldingsbestanden.’ Ik denk niet dat het er beter van wordt. Dit zou waarschijnlijk een minimaal of geen zichtbaar effect hebben. Lizzi Sasman:
Voor de moeite, ja. John Mueller: En alles gaat een paar maanden plat. Het is niet leuk. Lizzi Sasman:
En ruimte voor menselijke fouten. Zoals de gebroken link overslaan. Als u wilt wisselen waar deze afbeeldingen en meer zijn ingesloten. U kunt meer problemen veroorzaken als u vergeet de verschillende plaatsen bij te werken die deze afbeeldingen hebben gebruikt. Ik kan me voorstellen dat er dingen misgaan.”

Afbeeldingsbestandsnamen en SEO

Dit Google Podcast-segment had ten minste vier inzichten op het gebied van afbeeldingsbestandsnamen.

  • Namen van afbeeldingsbestanden die beschrijvend zijn, zijn handig vanuit het oogpunt van het zoeken naar afbeeldingen, omdat ze Google helpen begrijpen waar de afbeelding over gaat.
  • Alt-tekst en tekst rond een afbeelding geven een sterker en belangrijker signaal over de afbeelding dan de bestandsnaam.
  • Het wijzigen van de naam van het afbeeldingsbestand van een reeds geïndexeerde afbeelding heeft een “minimaal effect” en zal dit waarschijnlijk niet verbeteren.
  • Als u de bestandsnaam van een geïndexeerde afbeelding wijzigt, kan de hernoemde afbeelding maandenlang worden gecrawld en niet worden geïndexeerd.

Citaat

Luister naar de podcast Search Off the Record

Dit fragment is te horen om 20:55

Afbeelding met dank aan Shutterstock/Mix and Match Studio

Relevante berichten