Hoe u uw website kunt indexeren voordat deze wordt gelanceerd en waarom dit belangrijk is

Hoe u uw website kunt indexeren voordat deze wordt gelanceerd en waarom dit belangrijk is post thumbnail image

Ben je van plan om een ​​nieuwe website te lanceren? Als dat het geval is, is uw eerste stap om bezoekers te trekken, uw website te laten indexeren door zoekmachines zoals Google. Hierdoor kan uw doelgroep u eerder vroeger dan later vinden voor relevante zoekopdrachten. In dit artikel bespreken we de vele redenen waarom u uw website zo snel mogelijk moet laten indexeren, en enkele manieren waarop u dit kunt doen.

Waarom is snelle indexering van zoekmachines belangrijk?

Er zijn veel goede redenen waarom een ​​website moet worden geïndexeerd door zoekmachines of specifieke pagina’s voordat deze officieel wordt gelanceerd. Ze bevatten:

  • Je wilt dat PR-mensen zoals journalisten, bloggers en influencers je op de lanceringsdag vinden, zodat ze weten waar ze moeten linken en welke site ze moeten delen. (Als u concurrenten heeft met vergelijkbare namen of niet-concurrerende vergelijkbare domeinen, kan de verslaggever naar de verkeerde site verwijzen.)
  • Uw website moet correct worden weergegeven en geïndexeerd om nieuwe klanten aan te trekken via zoekmachines. Door te worden geïndexeerd vóór de lancering, kunt u de cache controleren en eventuele problemen oplossen. (Sommige spiders zullen dit ook doen, maar ik gebruik altijd liever een zoekmachine als ik kan.)
  • Levering betekent veel advertentie-uitgaven, dus u wilt het voor betalende klanten gemakkelijker maken om u te vinden.
  • Als nieuwe product- of categoriepagina’s niet worden geïndexeerd, moeten gebruikers door uw startpagina of zoekfunctie navigeren en aanvullende acties toevoegen aan de conversietrechter.
  • Nieuwe sites kunnen volledig worden geïndexeerd. Op dat moment is de “nieuwheid” van uw bedrijf er al af.

Hoe lang duurt het voordat Google indexeert?

Volgens de Google Advanced SEO-documentatie kan de beoordeling vier dagen tot vier weken duren. In de #AskGooglebot-sessie met John Mueller, Google’s Search Advocate, antwoordt hij hoe lang SEO duurt voor nieuwe pagina’s. Mueller begint met twee disclaimers: Google garandeert niet dat alle webpagina’s worden geïndexeerd en dat niet alles wat wordt geïndexeerd wordt weergegeven aan zoekgebruikers. Hij gaat verder met te zeggen dat wanneer een nieuwe pagina online wordt geplaatst, het enkele uren tot een paar weken kan duren om geïndexeerd te worden. Hij “vermoedt” dat de meest relevante content binnen een week wordt geïndexeerd. Dus hoe zorgen we ervoor dat zoekmachines onze sites beginnen te indexeren?

Indexeringsverzoek van Google.

Google Search Console biedt website-eigenaren een aantal manieren om Google op de hoogte te stellen van een nieuwe website en ervoor te zorgen dat de belangrijkste pagina’s worden gecrawld en geïndexeerd. U kunt beginnen met het indienen van een sitemap en het maken van een robots.txt-bestand. U kunt Google ook vragen uw URL te controleren met behulp van de tool URL Checker. Ze merken op dat het indexeren wel een week of twee kan duren.

Bing op de hoogte stellen van nieuwe site-inhoud

Noot van de redactie: net als Google biedt Bing een reeks tools die website-eigenaren kunnen gebruiken om hun website op de radar van Bing te krijgen. Dit omvat hun IndexNow-protocol. Hierdoor kunnen website-eigenaren zoekmachines onmiddellijk op de hoogte stellen van nieuwe website-inhoud.

Volgens IndexNow.org,
“…het kan dagen of weken duren voordat zoekmachines weten dat de inhoud is gewijzigd, omdat zoekmachines niet elke URL vaak controleren. Met IndexNow zijn zoekmachines onmiddellijk op de hoogte van “gewijzigde URL’s, waardoor ze prioriteit kunnen geven aan het crawlen van die URL’s, waardoor organisch crawlen wordt beperkt om nieuwe inhoud te ontdekken.”

Voer een link naar uw nieuwe website in

Google crawlt Twitter razendsnel. Het Helpcentrum van Twitter merkt het volgende op: “Houd er rekening mee dat de woorden die u op uw Twitter-profiel of in uw openbare Tweets schrijft, kunnen worden geïndexeerd door Google en andere zoekmachines, zodat uw profiel of Tweets kunnen verschijnen in zoekopdrachten naar die termen . in 2015 Google is begonnen met het indexeren van tweets om in zoekresultaten te verschijnen. Als je een Twitter-account hebt en tweets ziet verschijnen wanneer je je naam googled, probeer dan een link naar Twitter te plaatsen en kijk of Google je tweets naar je website crawlt.

Krijg links van Google Discover.

Een onderbenutte methode om geïndexeerd te worden, zijn backlinks van pagina’s die worden gecontroleerd door “discover” en “update”.

  • Discover is de nieuwe content-ontdekkingsspin van Google.
  • Refresh is een robot die Google gebruikt om indexinhoud bij te werken.

Zodra je een blogger of website-eigenaar hebt om je een of twee backlinks te geven, kijk dan of ze inloggen op Search Console. In het instellingengedeelte kunt u een lijst downloaden met URL’s die Google controleert en wanneer ze controleren. Zoek de pagina’s die het meest worden gecrawld en vraag om een ​​link van die pagina’s. Instructies voor toegang tot de functie voor scanstatistieken vindt u hier.

Aanvullende tips voor zoekindexering

U moet ook een paar dingen controleren voordat de zoekmachines op uw site komen om er zeker van te zijn dat ze de belangrijkste pagina’s indexeren.

  1. Uw robots.txt moet bijvoorbeeld dubbele pagina’s, zoekresultaten op de site en op parameters gebaseerde URL-varianten voorkomen.
  2. De sitemap wordt geleverd in het robots.txt-bestand en in Search Console en bevat alleen zelf-gecanoniseerde URL’s.
  3. Zodra u de halte verlaat, is de metarobots-tag bijgewerkt om indexering en tracking aan te moedigen met “index, follow”.
  4. Je hebt geen andere code dan metadata en middelen om de pagina in de kop van je site te laden – dat wil zeggen overbodige scripts, plug-ins, trackers, enz.
  5. Probeer een spider zoals Googlebot of Bingbot en kijk hoe deze uw site crawlt. Er zijn veel opties, waaronder gratis.
  6. Test de ‘directe URL’s’ in Search Console om er zeker van te zijn dat ze correct worden weergegeven en dat er geen fouten zijn.
  7. U hebt interne links om spiders naar uw belangrijkste inhoudspagina’s, hoofdsitenavigatie en navigatiepaden te leiden.

Conclusie

Het kan eng zijn om indexering te vragen en uw startup te laten lekken, maar zou u willen dat journalisten en klanten uw concurrenten vinden in plaats van u en het risico lopen geld en backlinks te verliezen? Als u uw website niet indexeert voordat deze wordt gelanceerd, kan het weken duren voordat gebruikers u vinden in zoekmachines. Iedereen die bekend is met uw merk of naam kan uw klanten aantrekken.
Meer middelen:

  • Hoe zoekmachines crawlen en indexeren: alles wat u moet weten
  • 14 belangrijkste redenen waarom Google uw website niet indexeert
  • IndexNow is een fundamentele verandering in het indexeren van zoekmachines

Uitgelichte afbeelding: LITUSPRO/Shutterstock

Relevante berichten