Dag Google-richtlijnen voor webmasters, hallo basisprincipes van Google Zoeken

Dag Google-richtlijnen voor webmasters, hallo basisprincipes van Google Zoeken post thumbnail image

Google hernoemt officieel zijn richtlijnen voor webmasters als ‘Search Basics’, een gestroomlijnde update met slechts drie secties. Naast het begrijpelijker maken van de eerdere richtlijnen voor webmasters van Google, is de motivatie van Google voor de update om de term ‘webmaster’ te laten vallen. In de afgelopen jaren heeft Google geleidelijk “webmaster” uit zijn branding verwijderd. Zo is Google Webmaster Central hernoemd naar Google Search Central. Webmaster is een verouderde term, zegt Google, en dekt niet alle makers van inhoud die hun inhoud in de zoekresultaten willen zien rangschikken. Veel van de vorige richtlijnen zijn van toepassing op specifieke secties van de Google Search Center-website. Google Search Essentials bestaat nu uit de drie categorieën punten die zijn beschreven in eerdere richtlijnen voor webmasters. Google Search Essentials omvat drie categorieën:

  • technische benodigdheden
  • Belangrijkste best practices
  • Spambeleid

In de volgende paragrafen gaan we dieper in op de categorieën. Als je niet verder leest, is het belangrijkste om te weten dat er fundamenteel niets is veranderd. Als u al bekend bent met de eerdere richtlijnen voor webmasters van Google, hoeft u niets nieuws te leren. Google Search Essentials heeft dezelfde informatie in een ander formaat. Laten we met dat in gedachten eens kijken naar wat is opgenomen in Google Search Essentials.

technische benodigdheden

Er zijn een paar technische dingen die moeten worden gedaan voordat een webpagina kan worden opgenomen in Google Zoeken. Google zegt dat de meeste sites zonder te proberen aan de technische vereisten voldoen. De technische vereisten zijn als volgt:

  • Googlebot is niet geblokkeerd
  • De pagina werkt (het is geen foutpagina)
  • De pagina bevat indexeerbare inhoud

Met andere woorden, plaats uw inhoud in een indeling die Google kan indexeren en zorg ervoor dat Google er toegang toe heeft. Dit is het minimum om een ​​webpagina op te nemen in de index van Google. Aan de andere kant vereist het meer werk om een ​​website te laten ranken. Laten we verder gaan naar een nieuwe sectie waarin de belangrijkste best practices worden beschreven.

Basis best practice

De belangrijkste praktische tips van Google Search Essentials zijn aanvullende overwegingen voor het maken van inhoud die voor mensen gemakkelijker te vinden is in zoekresultaten. Belangrijkste praktische tips van Google:

  • Maak nuttige inhoud.
  • Gebruik trefwoorden waarnaar mensen zouden zoeken en plaats ze in zichtbare gebieden zoals titels, koppen en alternatieve tekst.
  • Maak links verifieerbaar.
  • Vertel mensen over uw website.
  • Volg specifieke best practices voor afbeeldingen, video, gestructureerde gegevens en JavaScript.
  • Verbeter hoe uw site wordt weergegeven in de zoekresultaten met behulp van rich snippets.
  • Als u inhoud heeft die u niet gevonden wilt hebben op Google Zoeken, blokkeer deze dan voor de crawlers van Google.

Spambeleid

Het gedeelte Spambeleid beschrijft het gedrag en de tactieken die ervoor kunnen zorgen dat een pagina of website lager scoort of gedeïndexeerd wordt door Google. Het spambeleid van Google omvat:

  • Bedekken
  • Deuropeningen
  • Gebarsten inhoud
  • Verborgen tekst en links
  • Trefwoordvulling
  • Spam linken
  • Door machines gegenereerd verkeer
  • Malware en kwaadaardig gedrag
  • Misleidende functionaliteit
  • Verwijderde inhoud
  • Geheime omleidingen
  • Automatisch gegenereerde spaminhoud
  • Dunne gelieerde pagina’s
  • Door gebruiker gegenereerde spam
  • Verwijderingsverzoeken vanwege auteursrechtschending
  • Elimineer online intimidatie
  • Fraude en fraude

De meeste van de bovenstaande onderwerpen zijn overgenomen uit eerdere kwaliteitsrichtlijnen van Google en andere gerelateerde bestaande richtlijnen. Volledige pagina-inhoud herschreven door het zoekkwaliteitsteam van Google met behulp van precieze taal en specifieke voorbeelden die relevant zullen zijn in 2022. Google is van mening dat de bijgewerkte richtlijnen “website-eigenaren zullen helpen voorkomen dat ze inhoud maken die zoekgebruikers absoluut haten”. Voor meer informatie over wat er nieuw is in Google Search Essentials, kun je de officiële changelog bekijken.
Bron: Google Search Center, Google Search Essentials.
Uitgelichte afbeelding: Jay Fog/Shutterstock.

Relevante berichten