In het brede spectrum van interessante industrieën bevinden vastgoedportalen zich ergens tussen verpakkingsmaterialen en leeuwentemmen. Hoewel de meeste mensen het leuk vinden om door hun eigendommen te bladeren, is het eerlijk om te zeggen dat niet iedereen enthousiast is om te lezen over hun financiële prestaties of wie hun nieuwe marketingmanager is. De verhalen die ik schrijf over onroerendgoedbedrijven van OnlineMarketplaces.com zijn dan zeker esoterisch of zouden op zijn minst als niche worden beschouwd – er is een beperkt maar waardevol publiek voor deze dingen. Alleen omdat het onderwerp niet voor iedereen is, wil nog niet zeggen dat het schrijven dat ook moet zijn. En alleen omdat u al een loyaal lezerspubliek heeft, betekent niet dat u niet moet proberen het publiek dat u van zoekmachines krijgt te vergroten. Dit zijn een paar lessen die ik heb geleerd om dingen interessanter te maken in twee en een half jaar van het creëren van inhoud voor een niche-industrie.
Expertise komt van data, niet van grote woorden
Afbeelding door de auteur, 2022. September. Het loensen was het waard voor alle geweldige gegevens. Op een of ander moment ken ik of heb ik persoonlijk contact gehad met een groot deel van mijn publiek, dus waarom zou mijn toon onpersoonlijk en hard zijn als ik aan hen schrijf? Maar al te vaak kom ik vakpers tegen die leest als een bachelorscriptie. Aan de andere kant schrijf ik over een sector waarin sommige bedrijven worden beschreven als “500-pond gorilla’s” en waar marktdalingen me ertoe hebben gebracht het woord “biljoen” naast het woord “dollars” te gebruiken. De cijfers en citaten die u nodig heeft voor uw inhoud zullen er ergens zijn. Uw lezerspubliek en zoekmachines zullen het waarderen dat u de tijd neemt om het web af te speuren om ze te vinden en te presenteren zonder onnodige woorden. Eerder dit jaar heb ik de afgelopen vier jaar elke dag twee uur besteed aan het opzoeken van de financiële en prestatiecijfers van alle beursgenoteerde vastgoedportalbedrijven over de hele wereld. Ongelooflijk vermoeiend werk, zonder twijfel, maar het is een unieke set gegevens waarmee ik mijn ervaring kon laten zien als iemand die nog relatief nieuw is in een hoogwaardige industrie. CSO-voordelen van het combineren van ‘need-to-know’, moeilijk te vinden gegevens met een minder formele toon:
Hiermee kunt u uw expertise demonstreren, vooral als u nieuw bent in de niche.
Informeel contact opnemen met lezers kan helpen om een gemeenschap op te bouwen en betrokkenheid te herhalen, vooral in combinatie met een persoonlijke nieuwsbrief.
Het verzamelen van statistieken is de eerste stap bij het maken van grafieken en visualisaties.
Vermijd getallen in een alinea. Het draait allemaal om visuals
Als u tijd hebt besteed aan het verkrijgen van “moeten weten, moeilijk te vinden” gegevens, verspil die dan niet door alleen cijfers in een alinea te schrijven. Toen ik bij mijn vorige baan branchenieuws moest lezen, negeerde ik de cijfers in de paragraaf. Een van de grootste (en, als ik erover nadenk, meest voor de hand liggende) lessen van de laatste twee en een half jaar mensen te vertellen over onroerend goed portal business is dit: niemand anders. Het is niet alleen een onbewust hagedissenbrein over mensen die de voorkeur geven aan beelden boven tekst – grafieken helpen lezers om de cijfers direct te verbinden en de betrokkenheid te vergroten.
Afbeelding van OnlineMarketplaces.com, 2022 September. Als je geen zin hebt om een grafiek te maken, is het misschien niet de moeite waard om de cijfers op te nemen. We hebben gezien dat onze artikelen die ten minste één grafiek bevatten een 34% betere sessieduur krijgen dan artikelen die alleen maar tekst bevatten. Het kan langer duren en je moet leren hoe je Photoshop moet gebruiken, maar het gebruik van de gegevens op enkele afbeeldingen van goede kwaliteit met de juiste alt-attributie zal de zoekmachines helpen. Dit kan het verschil zijn tussen de #2 blauwe link en het voorgestelde fragment. SEO-voordelen van de tijd nemen om grafieken en visuele middelen te maken:
Gebruikers blijven op uw pagina als ze wat eye-candy hebben.
Als u ze de juiste titels en Alt-attributie geeft, indexeert Google uw grafieken en afbeeldingen en zal Google Afbeeldingen zoeken uw verkeer vergroten.
Een woord van waarschuwing hier. We gebruikten een plug-in die al onze grafieken weergeeft met Javascript. Dit betekende dat Google ze niet als afbeeldingen indexeerde en onze pagina’s vertraagde. Er zijn veel plug-ins die mooie grafieken maken. Misschien wilt u het gebruiken om grafieken aan de achterkant te maken en vervolgens de schermafbeelding aan de voorkant te gebruiken.
Meningen creëren live content en kunnen leiden tot links
Goede ontwikkelaars lezen veel en repliceren wat hen interesseert. Ik probeer veel te lezen buiten mijn branche en heb een bord waar ik niche-inhoud bewaar die ik vooral leuk vind. De meeste artikelen op dat bord houden stand en zeggen iets. Zeker een subtiele uitdrukking van de mening van de schrijver zorgt voor een meer dwingende kopie. Mijn baas heeft bijvoorbeeld veel meningen over onze niche. Ik heb een van onze gesprekken opgenomen en op YouTube gezet, wat veel feedback opleverde en leidde tot een tegenargumentgesprek met de rest van de industrie. Als je mening verzonnen is, bedoeld is om iets te verkopen en niet wordt ondersteund door je hele werk, dan hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb nog een bord met de naam “Hoe niet te schrijven”. Vijf van de eerste tien berichten waren gemaakt om de ongelooflijk neutrale mening uit te drukken dat “PropTech de toekomst van de vastgoedsector is”, een mening die waarschijnlijk bedoeld is om iets te verkopen. Misschien wil je meer gelijkheid zien in jouw niche. Misschien wil je een snellere acceptatie van technologie zien of, zoals sommige mensen in mijn niche, ben je sterk anti-monopolie. Wat je standpunt ook is, spreek het consequent, zorgvuldig en bij voorkeur met humor uit, en je zult mensen hebben die je vragen om het te herhalen op je blog, podcast of sociale media. De SEO-voordelen van het presenteren van uw niche-inhoud met enkele subtiele meningen:
Consistente en goed geuite meningen kunnen leiden tot betrokkenheid bij inhoud.
Meningen brengen uw inhoud tot leven, bouwen een community op en vergroten de betrokkenheid.
Pro-tip: De sleutel hier is om te weten wanneer en waar een mening te uiten. Laat uw mening uw publicatie niet bepalen!
Houd gedetailleerde gegevens bij van uw output, analyseer, pas aan en herhaal
De gegevens die ik de afgelopen twee en een half jaar van onze site heb verzameld, laten zien dat als het gaat om de soorten nieuwsartikelen die we publiceren, er bijna een omgekeerde relatie is tussen Google-verkeer en hoeveel bedrijven willen dat u ze opschrijft. M&A-verhalen doen het goed, net als alle verhalen over ontslagen of conflicten. Verhalen op basis van directe persberichten van het bedrijf over een nieuw product of partnerschap presteren slecht.
Afbeelding door de auteur, 2022. September. Niet al het nieuws is gelijk gemaakt. Aantal woorden, categorie, dag van de week, aantal afbeeldingen, genoemde bedrijven, waar je ze hebt gedeeld, wie ze heeft gepromoot, zijn allemaal gegevens die je moet vastleggen en analyseren. Ik krijg misschien wat gekreun van de freelancers waarmee ik werk als ik ze vraag om alle details in te vullen, maar deze gegevens vertellen me wat werkt en wat niet. Gedetailleerde SEO-voordelen van het bijhouden van inhoud:
GA (Google Analytics) is een geweldige tool, maar het kan je niet veel vertellen.
Hoe meer gegevens u over uw inhoud heeft, hoe sneller u een feedbacklus kunt maken die u precies vertelt wat Google als autoriteit beschouwt als uw site.
Langere, meer gedetailleerde inhoud is de moeite waard
Meer dan 90% van de inhoud van Google krijgt geen verkeer. Dit betekent dat voor de meeste mensen een klein deel van hun inhoud een groot deel van het zware werk doet. Statistieken bevestigen! Bijna 75% van onze paginaweergaven in de afgelopen twee en een half jaar is afkomstig uit onze top 25 artikelen, wat betekent dat ik aanvankelijk veel tijd besteedde aan het schrijven van nieuws dat maar heel weinig mensen lezen.
Afbeelding door de auteur, 2022. September De les hier is dat als je een niche-industrie bestrijkt, je automatisch tot de top 1% behoort van mensen die het meest om het materiaal geven. Als je, als een procent, iets saai vindt, is het vrijwel zeker saai en niet de moeite waard om te schrijven. Twee jaar geleden was ik dankbaar toen pr-mensen met persberichten naar me toe kwamen, waardoor ik niet naar nieuws hoefde te zoeken. Nu ben ik veel kieskeuriger over wat ik wil en zal ik niet de moeite nemen om tijd te verspillen aan schrijven. Kom binnen en ontdek iets interessants. Besteed uw tijd aan het maken van iets de beste bron op internet, en niet de eerste te zijn die klikt op iets waar maar weinig mensen om geven. CSO-voordelen van branchespecifieke lange inhoud:
Langere inhoud wordt door Google eerder als ‘nuttig’ beschouwd.
Minder korte artikelen betekent minder inhoud om te onderhouden en een geoptimaliseerd crawlbudget.
Inhoud in een langere vorm kan periodiek worden bijgewerkt, wat een geweldige tactiek is die weinig moeite kost.
Veel plezier met het maken van geweldige inhoud in uw niche!
Meer middelen:
Moet u een niche- of multi-topic website maken?
7 onverwachte lessen die de manier waarop ik schrijf hebben veranderd
Interviews met niche B2B-experts voor een betere contentstrategie
Voor bedrijven met fysieke locaties is het maken van bestemmingspagina’s voor steden of gemeenten een geweldige manier om de zichtbaarheid van de locatie te vergroten. Lokale bestemmingspagina’s laten uw potentiële
Succes in de snel veranderende reclamewereld vereist een focus op innovatie en aanpassing aan de laatste trends. Denk hierbij aan het op de hoogte blijven van wijzigingen in het gebruik