Waarom de media-industrie martech-transformatie omarmt om consumenten voor zich te winnen

Waarom de media-industrie martech-transformatie omarmt om consumenten voor zich te winnen post thumbnail image

Denk er even over na: bijna 40% van de wereldbevolking, meer dan 2,96 miljard mensen, beschouwt zichzelf als gamer. Sinds de oprichting van Atari in de jaren zestig heeft de industrie een enorme vlucht genomen – het is nu groter dan de film- en muziekindustrie samen – en zal naar verwachting tegen 2026 groeien. de waarde ervan zal 321 miljard bedragen. . Eens voornamelijk gericht op kinderen, vooral mannen, verandert de demografie, waarbij tot 45% van de gamers vrouw is, met een gemiddelde leeftijd van 33 jaar. Voeg daarbij het feit dat gaming opgroeit met de digitaal inheemse generatie, 80% gen . Z speelt videogames en de industrie heeft ongekende kansen terwijl deze blijft evolueren en uitbreiden met de ontwikkeling van de meta. Om het enorme inkomstenpotentieel van de industrie te benutten, proberen mediabedrijven de massa voor te blijven en te strijden om de aandacht en loyaliteit van dit vastzittende publiek door middel van in-game advertenties. Met behulp van realtime inzichten kunnen merken gepersonaliseerde inhoud leveren om bestaande klanten te verrassen en tijdige aanbiedingen en informatie leveren om nieuwe klanten aan te trekken. Om dit te doen, gebruiken de meeste bedrijven martech-suites, een mix van legacy software, on-premise oplossingen en cloudgebaseerde SaaS-aanbiedingen, een mix die tot 91 verschillende tools kan bevatten om te zoeken, sorteren, analyseren en gebruiken. gebruikersgegevens. Voor velen gaat deze complexiteit gepaard met een verscheidenheid aan uitdagingen, waaronder:

  • Gegevens over verschillende bronnen, systemen, business units en teams
  • Onderontwikkelde capaciteiten en personeel om inhoud te creëren, consumeren en optimaliseren om gepersonaliseerde ervaringen te leveren
  • Moeilijk om hoogwaardige doelgroepen te identificeren en te targeten die bereid zijn producten te kopen of zich te abonneren op premium inhoud en diensten

Met meer dan 8.000 leveranciers in het martech-ecosysteem, is het gemakkelijk te zien hoe in de loop van de tijd bedrijven die eenmalige tools hebben gebruikt om een ​​specifiek doel te bereiken, overbelast zijn geraakt en geen applicatie-integratie hebben gehad. Om deze uitdagingen aan te gaan, omarmen toonaangevende bedrijven Martech-transformaties om de complexiteit te verminderen, activiteiten te stroomlijnen en innovatie te inspireren. Het uiteindelijke doel is om rijke, gepersonaliseerde marketingervaringen te leveren die verbinden en converteren. Om dit te bereiken, moeten bedrijven samenwerken met een Martech-transformatieleverancier die marketing naar een hoger niveau kan tillen – een sterke B-speler als je interne inspanningen wilt ondersteunen. Het creëren van de naadloze ervaring die de consumenten van vandaag verwachten, hangt af van personalisatie, ondersteund door een uitgebreide klantreis en een enkele bron van waarheid. Laten we eens kijken naar de rol die elk speelt om marketingteams in staat te stellen te transformeren voor optimale bedrijfsresultaten.

De naam van het spel is personalisatie

Nu bedrijven personalisatie voorop stellen in hun bedrijfsstrategieën, is er een verschuiving van simpelweg “marketing naar klanten” naar het benutten van de kracht van data om gepersonaliseerde ervaringen te creëren om consumenten aan te trekken en te behouden met gepersonaliseerde inhoud. Of het nu gaat om naamsbekendheid, op locatie gebaseerde aanbevelingen of op voorkeuren gebaseerde berichten, marketeers gebruiken praktische manieren om hun campagnes te personaliseren om aan deze behoefte te voldoen.

Vlotte reis helemaal

84% van de mensen zegt dat de ervaring die een bedrijf biedt net zo belangrijk is als het product of de dienst die ze gebruiken. Door optimaal gebruik te maken van de Martech-suite, kunnen merken de hele klantreis van begin tot eind optimaliseren. Een volledig ontwikkeld digitaal plan met procesoptimalisatie en verbeteringsstrategieën kan veelvoorkomende pijnpunten wegnemen en de klantreis kan op alle contactpunten in kaart worden gebracht om de conversieratio’s en de gebruikerservaring te verbeteren.

De enige bron van waarheid

Bedrijven hebben één enkele bron van waarheid nodig om een ​​herbruikbare set activa te creëren met de mogelijkheid om de specifieke inhoud te selecteren die nodig is om een ​​consistente klantervaring via alle kanalen te leveren. Wanneer cookies van derden verlopen, moeten bedrijven de gegevens ook gebruiken en uit caches verwijderen om ervaringen te optimaliseren en prospects op een meer intiem niveau te begrijpen, inclusief houdingen en gedragingen. Naarmate de game-industrie een nieuw publiek bereikt en groeit om zijn marktpotentieel te bereiken, zullen mediabedrijven die willen wedden op in-game-advertenties nieuwe manieren vinden om in contact te komen met consumenten. Terwijl de metaverse samen evolueert en volledig meeslepende in-game-advertenties mogelijk maakt, zullen merken van elke omvang meedoen aan de actie. Door de complexiteit van Martech te ontrafelen en gebruik te maken van persoonlijke expertise, zullen mediabedrijven goed gepositioneerd zijn om de concurrentie voor te blijven nu we het volgende marketingtijdperk ingaan. Met een groot ecosysteem van partners, meer dan 1.200 Martech-ingenieurs en -experts en uitgebreide ervaring in de technologische industrie, heeft Virtusa alles wat u nodig heeft om uw marketingtransformatie te realiseren. Begin vandaag [register for martech transformation in media webinar]. Het bericht Waarom de media-industrie de transformatie van Martech omarmt om consumenten aan te trekken verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten