Google informeert uitgevers dat Google Analytics geen gegevens over winkelbezoeken meer zal rapporteren. De datageneratie stopt eind oktober, maar historische data blijven beschikbaar. Deze aankondiging werd stilletjes gedaan na een update van de Google Analytics-helppagina. De update werd opgemerkt door Charles Farina van Adswerve, die zijn ontdekking op LinkedIn deelde: Het bericht luidt: “Ingeschakeld 31-10-2022, De rapportage van winkelbezoeken wordt stopgezet. Na deze datum worden er geen nieuwe winkelbezoekrapporten gegenereerd. historisch Rapporten over winkelbezoeken blijven beschikbaar. Neem contact op met uw account Manager als u vragen heeft.” Winkelbezoeken Google Analytics is het aantal mensen dat een fysieke locatie heeft bezocht na een bezoek aan de website. Google houdt winkelbezoeken bij door de activiteit bij te houden van mensen die locatiegeschiedenis hebben ingeschakeld op hun telefoon. Winkelbezoekrapporten zijn alleen beschikbaar voor bedrijven waarvan de Google Analytics-property is gekoppeld aan een Google Ads-account, wat betekent dat bedrijven geen gegevens verliezen omdat Google Ads winkelbezoeken blijft rapporteren nadat het is gestopt in Google Analytics. Als u Google Analytics gebruikt om bij te houden winkelbezoekgegevens, moet u voor het einde van de maand overschakelen naar Google Ads. Deze wijziging zou geen andere verstoring mogen veroorzaken dan het bekijken van een ander rapport om de gegevens bij te houden.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: photo_gonzo/Shutterstock