Google Ads rolt een update uit voor app-marketeers om de inkomsten uit in-app-advertenties te vergroten. Met Google Ads-app-campagnes kunt u nu mensen targeten die waarschijnlijk op advertenties in apps zullen klikken. Een nieuwe targetingoptie is: doelrendement op advertentie-uitgaven voor advertentie-inkomsten of SIG voor advertentie-inkomsten Kortom. In een verklaring zegt Google: “Dit is een update van de biedstrategie Doel-ROAS of SIG, die wordt aanbevolen als u op zoek bent naar een specifiek rendement op advertentie-uitgaven van uw programmatic campagnes. Als u een Android-app heeft die de Google Analytics for Firebase Conversion Reporting SDK gebruikt, kunt u SIG berekenen door de dynamische opbrengstwaarde van in-app-gebeurtenissen van Google Analytics door te geven aan Google Ads om de gemiddelde dollarwaarde die u wilt herstellen te verhogen elke dollar die wordt uitgegeven aan gebruikersacquisitie. Wanneer Targeted SIG wordt gebruikt om advertentie-inkomsten te genereren, worden de advertentie-uitgaven bepaald op basis van hoe waarschijnlijk het is dat een gebruiker op in-app-advertenties klikt.
Vereisten en implementatie
Als u SIG wilt gebruiken voor advertentie-inkomsten, moet u samenwerken met de ontwikkelaar om alle AdMob-gegevens of gegevens over advertentie-inkomsten van derden naar Google Analytics te sturen voor biedingen. Waarom? Omdat advertentie-inkomsten van derden u met Google Analytics inkomsten van elk platform voor het genereren van inkomsten kunt importeren in Google Analytics voor SIG-biedingen. Daarnaast moet u uw Google Analytics-property aan Google Ads koppelen en de Google Analytics-gebeurtenis ad_impression naar Google Ads verzenden. Zodra aan deze vereisten is voldaan, kunt u deze nieuwe targetingfunctie implementeren door de SIG voor advertentie-inkomsten in te stellen en de gebeurtenis ad_impression te selecteren om te optimaliseren voor advertentie-inkomsten.
Beschikbaarheid
Adverteerders die programmatic campagnes uitvoeren, kunnen nu hun doelrendement op advertentie-uitgaven voor advertentie-inkomsten behalen.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Tada Images/Shutterstock