De dood en het hiernamaals van contentmarketing [Podcast]

De dood en het hiernamaals van contentmarketing [Podcast] post thumbnail image

Vertrouwen is de belangrijkste factor bij contentmarketing. Maar met alle updates die nu gaande zijn, zal dit nog steeds het geval zijn en zal contentmarketing binnenkort verdwijnen? Vitor Peçanha, CMO en oprichter van Rock Content, kwam bij mij op SEJShow om de toekomst van contentmarketing te bespreken. We spraken over het belang van branding in vertrouwde inhoud (zelfs voor zoekopdrachten zonder klikken), de dood van contentmarketing en de uitdagingen en kansen van het opbouwen van een wereldwijd contentmarketingbedrijf.
Contentmarketing is tegenwoordig hetzelfde als teruggaan naar je roots en zeggen dat je waarde moet creëren. Dit zou helpen om naamsbekendheid op te bouwen, zodat mensen je onthouden. Dat merkgeheugen, die positieve beleving in je brein, is een emotie. Dus in plaats van te zeggen: “Hé, er zijn veel advertenties”, gaan we het allemaal bouwen door mensen met geweldige inhoud aan te trekken. Het is dus dezelfde cruise als voorheen, met nieuwe kanalen, formaten en meetmethoden.–Vitor Peçanha, 48:03

SEO heeft een direct marketing mentaliteit. Mensen zeggen dat een advertentie die wordt ingediend maar niet wordt aangeklikt, een merk is. In PR, als je een artikel krijgt in de New York Times of Forbes waarin je merk wordt genoemd maar niet naar jou linkt, denk ik dat de linkbuilder of outreach-persoon misschien van streek is, maar het is een win-winsituatie. Het is een zakelijke overwinning.–Loren Baker, 35:47
Branding is moeilijk te meten. Het is iets dat al, ik zou zeggen, 15 jaar bestaat. Als je nadenkt over branding en hoe dit gebeurt in contentmarketing, moeten we uitleggen dat het niet alleen gaat om het genereren van vraag, laatste klik en nauwkeurige attributie. U bouwt enorme activa op en wint het spel wanneer mensen naar uw merk zoeken. -Vitor Peçanha, 43:30

[00:00] – Over de missie van Vitor & Rock Content
[04:23] – Rockcontent acquisities.
[07:48] – Leren door een bedrijf over te nemen.
[15:15] – Wat was de nuttige inhoudsupdate van Vitor?
[23:54] – Hoe belangrijk is de planning van informatie-inhoud?
[36:39] – Hoe marketeers het merk kunnen identificeren, wint.
[44:06] – Een van Vito’s grootste successen in Brazilië.
[46:12] – Wat is een “zoekgedeelte”?
[52:20] – Blogs optimaliseren in 2023
Genoemde bronnen:
Rock-inhoud: https://rockcontent.com/
Rock Content Social Impact-pagina: https://rockcontent.com/social-impact/
Als u een bedrijf overneemt, krijgt u niet alleen inkomsten; je wint niet alleen hun marktaandeel, je wint hun cultuur en hun team. -Vitor Pecanha, 8:32
Als we denken aan de klantreis, zeg ik graag; idealiter moet u mensen naar uw media en domeinen blijven leiden. –Loren Baker, 24:39
Het is belangrijk om hier je scope te verbreden en vanuit een minimaal perspectief na te denken over content en SEO, als er geen link is, is er ook geen waarde. Je moet geloven dat ik een online aanwezigheid en reputatie opbouw. Als ik mensen mijn site kan laten bezoeken omdat ik een nieuw concept heb kunnen introduceren, is dat een geweldige strategie.-Vitor Peçanha, 33:17 Voor meer van dit soort inhoud, abonneer je op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal

Neem contact op met Vitor Peçanha:
Vitor is het beste in het naar nieuwe hoogten brengen van wereldwijde merken. Hij is een internationale spreker en mede-oprichter van Rock Content. Rock Content, een wereldberoemde leider op het gebied van contentmarketing, helpt bedrijven hun merken te laten groeien en hun omzet te verhogen. Het leiderschap van Vitor heeft Rock Content geholpen om te groeien van een kleine startup in Brazilië tot een internationale krachtpatser. Hun wereldwijde expansiestrategie is van cruciaal belang geweest voor hun succes en ze hebben zwaar geïnvesteerd in nieuwe acquisities. Maak contact met Vitor op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pecanha/
Volg hem op Twitter: https://twitter.com/pecanha
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Magazine:

Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker

Relevante berichten