Schrijf ik voor elke categorie aparte pijlers?

Schrijf ik voor elke categorie aparte pijlers? post thumbnail image

De Ask SEO-vraag van vandaag komt van Robert uit St. Pete die vraagt: ik ben nieuw en net begonnen en ik ben in de war over Pillar Posts. Als ik software, apparatuur en training heb voor een bepaalde niche waarop ik me wil concentreren, schrijf ik dan aparte pijlers voor elke categorie? Moet ik al meerdere clusterberichten hebben geschreven en klaar om te posten, zodat ik iets heb om heen en weer te linken vanaf de sprong? Een effectieve inhoudsstructuur overbrengen op niet-ingewijden is geen gemakkelijke taak. Dit komt niet omdat de inhoudsstructuren moeilijk te begrijpen zijn. Marketeers hebben ons vocabulaire voor de gek gehouden en termen als Pillar Pages of Topic Clusters gemaakt. In feite is een onderwerpgroep een groep inhoud die is gericht op een specifiek onderwerp. Een kolompagina is een pagina die fungeert als categoriepagina voor een onderwerpgroep. Helder als modder? Oké, laten we erover nadenken vanuit e-mail. handelsvooruitzichten. Ik wil pagina’s voor elk product als er widgets, weebots en doohickeys op mijn site worden verkocht. Deze omvatten een blauwe controller met een kungfu-greep en een roze weebot met actiearmen. Ik wil echter ook categoriepagina’s om websitebezoekers naar mijn producten te leiden. Categoriepagina’s bevatten meestal beschrijvingen en links naar een specifieke productcategorie. Een categoriepagina kan bijvoorbeeld beschrijvingen bevatten van de kwaliteitswidgets, weebots en doohickeys die op mijn site worden verkocht. Maar in dit geval zal er ook een link zijn naar de specifieke subcategoriepagina omdat we een pagina willen voor widgets, doohickeys en een weebots-pagina. Dus surfen op mijn site in e-mail. vanuit handelsoogpunt zou zijn:
Huis > Categoriepagina> subcategorie > Productpagina
Of
Huis > Controller|Weebots|Doohickeys > Weebots > Roze Weebots
Deze contentstructuur biedt lijnen waar SEO-professionals en contentmarketeers de details kunnen inkleuren. Laten we dus dezelfde filosofie nemen en erover nadenken in termen van inhoudsstructuur in plaats van e-mail. handelsvoorwaarden. De navigatie moet er bekend uitzien:
Hoofdpagina > Pijlerpagina > Subcategoriepagina > Categoriepagina
Merk zelfs in mijn voorbeeld op dat e-mail handelsnavigatie en navigatietermen voor inhoudsstructuur gebruiken standaardpaginabeschrijvingen zoals “categoriepagina”. In mijn ervaring is het het beste om ervoor te zorgen dat iedereen die bij het project betrokken is dezelfde naam voor hetzelfde ding gebruikt – tenzij je wilt dat categoriepagina’s worden verward met categoriepagina’s.

Moet je voor elke categorie pijlerposts schrijven?

Ik haat het om degene te zijn die deze gevreesde zin uitspreekt, maar het antwoord is dat het ervan afhangt. Hoe goed gedefinieerd zijn uw categorieën? Is er overlap tussen categorieën? Hebben uw categorieën gemeenschappelijke zoekwoorden? U begrijpt het wel: elke site is anders en ik denk dat als twee deskundige SEO-professionals naar uw inhoudsstructuur zouden kijken, ze het waarschijnlijk niet eens zouden zijn over wat er moet worden veranderd. De structuur van uw inhoud moet overeenkomen met de structuur van uw inhoud, niet andersom. In een perfecte wereld zou de websitestructuur zijn opgebouwd rond de inhoud die nodig is om het doel en de waarde van de pagina over te brengen – niet meer en niet minder.

Wat is de volgorde ook alweer?

Maar in werkelijkheid is het meestal efficiënter om uw site te structureren en de inhoud erin te passen. Houd er rekening mee dat het bouwen van uw site-architectuur in deze volgorde mogelijk niet genoeg inhoud oplevert om een ​​bepaald thema te ondersteunen. Het zou dan nuttig zijn om pagina’s te vinden die overeenkomen met uw site-architectuur om uw inhoud en positie in de zoekresultaten te verbeteren. Zo werden de “Frankenstein Sites” geboren. Het is makkelijker om te denken dat een vierkante pin in een rond gat past als je lang naar de pin en het gat hebt gestaard. Hoe lang je ook kijkt, de vierkante pin past nooit in het gat dat je vindt. Maar we ontdekken dat de inhoudsarchitectuur die vierkanten elke dag in gaten verandert.
Heeft u vragen over SEO? Dien in via dit formulier.
Meer middelen:

  • Artikel- en categorie PageRanks: waar moet u op letten?
  • Hoe categoriepagina’s voor e-mail te optimaliseren om te handelen met referentie-exemplaar
  • Goed geoptimaliseerde inhoud van begin tot eind

Uitgelichte afbeelding: Ugne Tei/Shutterstock.

Relevante berichten