Google maakt het gemakkelijk om de Google-tag op uw website te implementeren door deze te integreren met Google Ads en Google Analytics. Alle sitetags zijn nodig om te begrijpen hoe klanten omgaan met de site en de bijbehorende advertenties. Het is echter niet eenvoudig om tags in te stellen en te beheren zonder technische kennis. Augustus. Google heeft een enkele herbruikbare Google-tag uitgebracht die adverteerders helpt bij het instellen en beheren van tags voor de hele site. Met de Google-tag kunnen adverteerders meer doen voor verschillende Google-producten en -accounts zonder de code van de site te wijzigen. Google rolt nu extra mogelijkheden uit die het installatieproces vereenvoudigen en meer informatie geven over de dekking van locatiemetingen.
Samenvatting van tagdekking
Om de meetnauwkeurigheid te verbeteren, moet op alle pagina’s van de site markeringen worden gebruikt. Nu kunt u snel bepalen of uw Google-tag op alle pagina’s van uw site is geïnstalleerd met behulp van een nieuwe samenvatting van tagdekking. In het overzicht van de tagdekking worden ook pagina’s voorgesteld die mogelijk niet correct zijn getagd om ervoor te zorgen dat ze worden opgenomen. In een blogpost deelt Google een voorbeeld van het gebruik van het rapport ‘Overzicht tagdekking’: ‘Je ziet waar je tags worden geïmplementeerd op voorgestelde pagina’s, die aan het overzicht kunnen worden toegevoegd om later inzicht te krijgen in de tagdekking op die pagina’s. En als uw suggesties niet alle pagina’s op uw site bevatten, voegt u snel URL’s toe door ze in te typen of door een CSV-bestand te uploaden. U kunt ook op het tag-helperpictogram naast elke pagina klikken om te zien of uw tags correct zijn geïnstalleerd.
Integratie met Google Ads en Analytics
Om Google Tag nog gebruiksvriendelijker te maken, kunnen bedrijven en adverteerders binnenkort de Google Tag-functionaliteit vinden die rechtstreeks is geïntegreerd in Google Ads en Google Analytics. Deze integratie elimineert de noodzaak om meer code aan uw website toe te voegen. Voor bedrijven die populaire contentmanagementsystemen of websitebouwers gebruiken, kunt u nu de nieuwe Google-tag op uw website implementeren zonder uw websitecode handmatig te wijzigen. U kunt een bestaande gtag.js-implementatie opnieuw gebruiken of een nieuwe Google-tag maken die u wilt implementeren zonder de code van uw site te wijzigen. U kunt dit rechtstreeks doen in de configuratiestromen voor CMS-advertenties en Analytics-accounts. Voor platforms die integreren met de Google-tag, worden CMS-instructies weergegeven op het installatiescherm.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: Framalicious/Shutterstock