Tijdens de jaarlijkse Search On-conferentie van Google kondigde het bedrijf zeven nieuwe lokale zoekfuncties en updates aan. Deze updates zullen de manier waarop mensen door buurten, bedrijven en restaurants navigeren op Google Zoeken aanzienlijk verbeteren. Wijzigingen in lokale zoekopdrachten komen binnenkort:
Zoek restaurants op gerecht
Ontdek de specialiteiten van het restaurant
Meer ondersteuning voor digitale menu’s
Verbeteringen aan de liveweergave van Google Maps
Luchtfoto’s van beroemde bezienswaardigheden
Meeslepend beeld
Buurtstemmingschecks
Lees alles over deze updates in de onderstaande secties.
1. Zoek restaurants op gerecht
Google werkt zijn zoekmogelijkheden voor restaurants bij om lokale plaatsen te vinden die een specifiek gerecht serveren. Met de nieuwe zoekervaring kun je een zoekopdracht typen zoals ‘soepknoedels bij mij in de buurt’ en Google zal een lijst met restaurants retourneren die dit aanbieden.
Screenshot van: blog.google/products/search/food-restaurant-search/, 2022 september Het gebruik van vegetarische, pittige gerechten, etc. filters kunt u nog meer informatie krijgen.
2. Ontdek de kenmerken van het restaurant
Lokale restaurants hebben meestal een unieke kwaliteit die hen bekend maakt via de gemeenschap. Het bepalen van de kwaliteit in Google Zoeken kan moeilijk zijn omdat sterbeoordelingen niet het hele verhaal vertellen. Binnenkort zal Google zoekers helpen bij het beoordelen en beoordelen van restaurants om beter te begrijpen wat hen speciaal maakt. Hier is een voorbeeld van een bericht in een lokaal restaurant met ‘mensen zeggen’-highlights boven aan het scherm.
Screenshot van: blog.google/products/search/food-restaurant-search/, 2022 September. Google gebruikt machine learning om afbeeldingen en recensies te analyseren om te bepalen wat een plaats onderscheidt.
3. Meer digitale menu-ondersteuning
Google breidt het bereik van zijn digitale menu’s uit door ze uit te breiden met rijke beelden en ze voortdurend bij te werken. In een blogpost legt Google uit hoe het meer digitale menu’s kan toevoegen zonder extra werk van restauranthouders: “We combineren menu-informatie die door mensen en verkopers wordt aangeleverd die te vinden is op restaurantwebsites die open standaarden voor het delen van gegevens gebruiken. Om dit te doen, gebruiken we de modernste technologieën voor video- en spraakverstaan, waaronder ons multifunctionele uniforme model. Google zegt dat het de meest populaire gerechten zal laten zien en verschillende dieetopties zal benadrukken, waaronder vegetarische en veganistische.
Screenshot van: blog.google/products/search/food-restaurant-search/, 2022 September.
4. Verbeteringen in de liveweergave van Google Maps
Google werkt Live View bij, een functie die drie jaar geleden werd geïntroduceerd en waarmee je door de zoeker van je telefoon kunt navigeren. U kunt niet alleen van de ene plaats naar de andere navigeren, maar ook snel naar dingen in de buurt zoeken. Google geeft een voorbeeld van het gebruik van Live View om een geldautomaat te vinden op loopafstand van waar een persoon staat:
Screenshot van: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/, 2022 september ‘Stel dat je naar een openluchtmarkt gaat en wat geld moet ophalen. Met Live View Search tilt u uw telefoon op om te zoeken en ziet u direct geldautomaten in uw omgeving. U kunt ook verschillende locaties zien, waaronder coffeeshops, supermarkten en doorvoerstations. We laten de openingstijden en beschikbaarheid van locaties zien, en je kunt op elke locatie tikken om meer informatie te zien, zoals welke diensten de kapperszaak in de straat biedt. Live View Search wordt de komende maanden uitgerold in Londen, Los Angeles, New York, San Francisco, Parijs en Tokio.
5. Luchtfoto’s van oriëntatiepunten
Tegenwoordig heeft Google meer dan 250 fotorealistische afbeeldingen van wereldoriëntatiepunten.
Screenshot van: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/, 2022 september Google geeft niet alle oriëntatiepunten weer met een luchtfoto, behalve dat ze “alles omvatten, van de Tokyo Tower tot de Akropolis.”
6. Boeiende afbeelding
Het indrukwekkende uitzicht stelt u in staat om verder te gaan dan het straatbeeld en te ervaren hoe u gebouwen en andere instellingen betreedt. Bovendien laat een meeslepend beeld zien hoe druk de plaats zal zijn en wat voor weer het op een bepaalde dag en tijd zal zijn.
Screenshot van: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/, 2022 September. De meeslepende ervaring zal de komende maanden beschikbaar zijn in Los Angeles, Londen, New York, San Francisco en Tokio op Android en iOS.
7. Sfeer Controleer de buurt
Met de nieuwe functie ‘buurtgevoel’ van Google Maps kunt u een idee krijgen van uw buurt voordat u deze bezoekt. Google zal benadrukken wat er nieuw is, wat lokale juweeltjes zijn en wat het ontdekken waard is. Nuttige foto’s en informatie van de Google Maps-community verschijnen op de kaart terwijl u door uw buurt navigeert.
Screenshot van: blog.google/products/maps/4-new-updates-maps-searchon-2022/, 2022 september Google zegt dat het een combinatie van kunstmatige intelligentie en gebruikersinvoer gebruikt om een functie voor buurtatmosfeer te creëren die wordt uitgerold. komende maanden naar Android en iOS wereldwijd.
Bron: Google (1, 2, 3)
Uitgelichte afbeelding: Lissa M / Shutterstock
Google heeft een nieuwe zoekmachine geïntroduceerd, ’topic authority’ genaamd, om relevante, deskundige en goed geïnformeerde inhoud te vinden op Google Zoeken en Google Nieuws. Google zei dat het “helpt te
Om dit te doen, kijkt de tool naar de inhoud die de maker het vaakst uit zijn LIVE verwijdert, ziet soortgelijke woorden in deze opmerkingen en stelt voor dat de
IndexNow en AI veranderen het gezicht van SEO. Wat moet je erover weten? Hoe bereid je je voor? Fabrice Canel, Principal Program Manager bij Microsoft Bing, zal onze oprichter Loren